Jag mötte Matthew från Manchester

Igår, torsdag, hämtade jag en släpkärra på ICA Ekängen på morgonen. Hyrde ett dygn för 250:-. Vädret blev väl som förtjänat!? Regnade precis hela dagen när jag skulle röja bort efter rivning av hönshus m.m. Gammalt virke och en massa äcklig isolering. Efter ett antal tröjbyten insåg jag att bar överkropp funkade bäst i ösregnet.
En fördel med regnet var att det var ganska lite folk ute på tippen. När jag var där med andra lasset kom en kille från personalen fram och pratade. Han tyckte svenskar var dåliga på att jobba i regn. Jag är från Manchester så jag är van vid regn sa han! Han hjälpte mig att lasta av och vi pratade om fotboll och andra viktiga saker. Jättetrevlig kille som numera är Eskilstunabo. Pratade riktigt bra svenska efter kort tid här. Jag berättade om Sandra och Sean. Han frågade om Sean var en red or blue one. United eller City alltså. Killen som heter Matthew var City-supporter. När vi tömt släpet skakade vi hand och hoppades att vi skulle ses igen någon gång.
I morse var jag åter till tippen med dom 2 sista lassen av totalt fem. Jäkligt skönt att ha det skitjobbet gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0