Sommar och bloggtorka

Tiden vid datorn blir minimal vid sånt här härligt väder. Kan inte ens bry mig om alla matcher i fotbolls-VM.
Vill ta vara på sommaren och ljuset istället. Sommaren är kort i Sverige.
I lör-söndags var Lovisa och Rebecca här. Galet, roligt och mycket skratt och motion. Med cykel.
Sandra läs inte detta!! när det var dags för hemfärd till Flen för tjejerna lyckades vi med bedriften att missa tåget på Kvicksunds station. Kanske var tidplanen något optimistisk eller kanske tåget gick för tidigt? Blev en t.o.r till Flen med bil istället.
Nu har Lena och jag bott här i Tumbo drygt 2 år. Faktiskt så börjar vi veta hur vi skulle vilja ha det, både inomhus och utomhus. Preliminärt i alla fall! Jag har ju rivit det fula hönshuset. Tidigare rev jag den så kallade vedboden på baksidan. Så just nu har jag bara följande projekt; bygga vedbod, bygga staket, bygga ihop en friggebod. Samt detta lilla sidoprojekt; vad det nu ska bli? förbannat snygga färger!
Jag måste ju hinna med hängmattan också. Avslutar med lite bilder. Blir så torr i halsen av att skriva!
platsen för vedbod kanske
rivningsfirman strejkar
Albert och Herbert?
det är sommar, det grönskar och blommar
Det är väl bara att sätta igång med dagens gärningar? de ä mycke nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0